Alla inlägg under december 2009

Av Veronica Jonsson - 27 december 2009 15:25

 Nu har de fyllt en månad, Tonytony Choppa o gänget. Namnen kommer från One-piece böckerna. Det är min son, Adrian, som fick bestämma namnen. Tänkte då att det fick bli en Anime-kull, med namn på a. One Piece är ju egentligen Manga, som jag förstått, men det börjar ju inte på A  

Kommer att presentera dem på riktigt på hemsidan, men här kommer ett litet smakprov. Skäms att jag inte förstår mig på kameran    men det är en annan historia..


Först ut är i allafall Vivi

  


Nico Robin

  


Tony, my Love

 


Sist ut, Nami, en eventuell keeper..

  


that's all for now  


Av Veronica Jonsson - 27 december 2009 10:14

Jag är kär   ... i Tony.

Men min hjärna säger att vi inte behöver en hane nu, i allafall inte efter Mona..

Han är inte perfekt på något vis, men han är såå j...a fiin  han har verkligen fångat mig med sitt uttryck o personlighet.   Satt faktiskt o tittade i går efter bengaltjejer o kommande parningar, men hittade inget som dög  

Så hit med en snygg tjej så mitt sinne får ro  

Av Veronica Jonsson - 26 december 2009 15:37

ja, denna jul smög nästan obemärkt förbi. I positiv bemärkelse alltså   . Vi har inte grejat så mycket, vi har inte stressat nånting utan tagit allt med ro. Vi har verkligen laddat våra batterier, som nästan höll på att ta slut. Så här i efterhand känns det sååå skönt. 

På julaftonen åt vi en enkel jullunch hos min mor. Sedan var vi hemma o myste en stund innan Niklas mor, far o syster med familj kom på middag hos oss. Tomten kom med    och alla blev nöjda . Trist bara att kameran inte kom fram..


I eftermiddag trotsade vi kylan. Vi gick ner till backen, här utanför huset. Eldade, fikade, åkte o hade trevligt, men det var lite kallt   

  


Coola killarna tyckte det blev för kallt.. gick in o slappade i stället  

  


det var allt för denna gång  


  

Av Veronica Jonsson - 22 december 2009 19:25

Nu har jag fixat till en gästbok. Det vore jättekul om ni gjorde ett litet tass- avtryck  


bonusbild på Vivi. Kolla in benstommen   verkar bli en kraftig tjej..  

Av Veronica Jonsson - 20 december 2009 14:21

Borde egentligen ha julstökat lite.. städat, gjort lite julgodis, pyntat osv

men istället har vi fixat till kattungarnas krypin. Blev riktigt mysigt  

Vi spärrade av en yta i Adrians rum, där de varit hela tiden. Jag rev av en sida på "bokartongen" o vips så öppnades en helt ny värld. De var nyfikna på det nya, men de tyckte nog att det var lite läskigt med friheten   de ville tillbaks till boet snabbt. De är ju bara dryga 3 veckor, så de har ju tid på sig.

 Kände idag att tänderna börjat kika fram. Tänkte då att de skulle få prova att lapa lite ersättning. Det gick inte riktigt som jag tänkt. Mona, egomorsan, var den som var mest intresserad, hon åt upp allt. Ska prova en ny strategi i morgon..


      





Av Veronica Jonsson - 18 december 2009 18:57

Oj, vad tiden går fort. Småttingarna är redan tre veckor. Nu känns det som om jag vill börja slappna av o tro att de fyra kommer att klara sig. De fick ju en lite tuffare start. Mamma Mona kom ju inte riktigt igång med mjölken på en gång o att stödmata sin första kull var inte lätt..   vi var så oroliga, men mjölken kom ju till sist o nu kan vi nog andas ut. Mona putsar o pysslar om dem och är väldigt duktig och tålmodig. Vi är så glada för de fyra, fina. Jag sitter vid kattlådan så ofta jag kan, kan ju också säga att det har inte blivit så mycket julpyntat här i år  

Kattungarna är ju så söta nu, när de öppnat ögonen. Nu försöker de ju också ställa sig på benen med varierande resultat. Det är lite vingligt, men tänkt så otroligt mycket de utvecklas på sån kort tid. Helt fantastiskt!!

Här kommer i allafall några bilder på 3-veckorsmonstren

  

 älskar ryggtavlorna på Tony o Nami     


det var allt för i kväll  





Av Veronica Jonsson - 17 december 2009 18:14

att jag skulle skaffa en blogg. Jag är ju inte bloggartypen direkt..

hur nu den är  

men nu händer det så mycket här runt omkring så jag kände nästan ett behov av att få skriva lite. Skriver mest för min egen del o kommer att skriva om allt som händer här, alltså inte bara om katterna  

men det är klart att det blir mycket om kattungarna nu, det kommer jag inte ifrån..

kan fortfarande nästan inte tro att det är sant.. att min älskade Mona blivit mamma till den finaste bengalkullen ever  

ja, mer om småprickisarna kommer naturligtvis.. men inte nu

bidrar istället med ett kort på två av mina godingar


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


S*Miss Chui's

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards