Alla inlägg under mars 2010

Av Veronica Jonsson - 16 mars 2010 18:01

Här kommer lite utställningsbilder.


  

Först ut är Tony

              

    


Robin

        


Tony och Vivi

  


 Fotograf: Katja - tusen tack för bilderna    

Av Veronica Jonsson - 15 mars 2010 12:15

Lite omtumlade är vi nu hemma, Adrian, Tony o jag. Vi har ju varit i Hufvudstaden på bengalspecial. Tjejerna i kullen har också flyttat till sina nya familjer. Det var riktigt jobbigt att skiljas, men de ha alla fått väldigt fina hem och vi är så glada och tacksamma. Vi håller alla tummar att det kommer att fungera. Hoppas också på lite kort så småningom :)


På utställningen gick det riktigt bra. Jag har inte riktigt smält det än. Kullen blev BIS-kull!!! De skötte sig så bra alla. Jag är så stolt. Inga sura miner, eller rädda blickar. Och det var det bästa och viktigaste resultatet för mig som uppfödare. På bengalspecialen, som är en inofficiell tävling bara för bengaler, tog Tony domaren med storm. Måste nog ställa för honom igen :) Jag har inte riktigt resultaten helt klara... det blev lite mycket ett tag.. Men han vann i allafall "bästa öron" och det är något som jag verkligen tycker är viktigt på en bengal, så det var extra roligt. Dessutom i mycket, mycket hård konkurens. Han blev trea, efter många om och men, i tävligen om bästa nos o haka. Domaren trodde först att det bara var haka, så Tony fick första pris. Adrian fick hålla en hel kasse med priser och var lite stolt, men så blev det fel :( och domaren kom på att det var både nos o haka som skulle bedömas (så har jag uppfattat det iaf :)) så då fick han ett tredjepris, som inte heller är dumt i denna konkurensen. Sedan var det en tredje tävlig och här tappade jag kontrollen lite. Tror det var bästa spottade bengal och jag tror att vi blev tvåa, men är inte riktigt 100. Det låter lite otroligt att vi skulle hamna på en andra plats, men jag vet inte..Hel situationen var liksom helt snurrig. Jag visste ju att jag hade sparat en fin kille efter Mona, men när jag stod där så fattade jag ingenting. Det fanns ju hur många snygga bengaler som helst, tyckte jag. Jag kommer med en uppdatering på hemsidan när jag har resultaten klara. Jag känner mig i allafall väldigt stolt !!


Jag har inga kort att sätta in, men jag hoppas det kommer :)


det var allt för denna gång. Jag har varit dålig på att uppdatera. Tycker ju själv att en blogg ska vara levande... så skärpning nu. Händer ju en hel del spännande saker nu ivår så håll utkik

veronica

Presentation


S*Miss Chui's

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards