Alla inlägg under november 2010

Av Veronica Jonsson - 20 november 2010 20:54

måste ju presentera vår nya lilla prinsessa, Leopardette's Ode to Vivienne W  Hon kommer från Leopardette's och vi är väldigt tacksamma att hon fick flytta hit. Vivi är Tonys tilltänkta som vi väntat så länge på, men jag ville att det skulle kännas rätt och det gjorde det från första stund med denna lilla dam. Hon har en helt annan färgställning än Tony och jag tror att de kompletterar varann riktigt bra. Jag hoppas att hon för sin ljusa bakgrundsfärg vidare. Pälskvalitén är super, hon har den silkigaste pälsen av våra katter, mjukare päls har jag inte känt   Hon har bra längd i kroppen, bra flyt i mönstret, breda fina morrhårskuddar, små välplacerade öron. Jag älskar hennens uttrycksfulla ögon, välplacerade med bra form och storlek. Men hennes bästa egenskap är hennes temperament. Hon är vår goaste och keligste katt. Nyfiken och orädd är hon också, precis som en bengal ska vara. En kanonkatt helt enkelt.

 Här kommer en liten bildbomb.

             


Bonusbild på tony i en lustig vinkel  

     

Av Veronica Jonsson - 17 november 2010 18:14

Visar bara några bilder från kvällens mys i soffan  

Ingrid är en riktig bullterrier som bara kastar sig ner i soffan där hon tycker det passar. Alvin tyckte det var riktigt mysigt att få lite sällskapp framför tv:n.

        

Av Veronica Jonsson - 16 november 2010 09:58

Ja, snart åker vi mot Öjebyn på återbesök. Vivi gjorde ju illa sitt öga i torsdags och idag ska vi på återbesök. Ibland känns det som om man bor i bilen. Jag har kört ca 150 mil på 5 dagar.. sitter nu och funderar varför man bosatte sig mitt i skogen där man har långt till allt  

Men nu hoppas jag bara att allt ser bra ut, och att hon blir helt återställd.


Vivi är världens goaste lilla leopard. Jag älskar hennes ljusa vetefärgade bakgrundsfärg, och svärtan kommer mer och mer. Hon är bara sååå fin. Jag ser verkligen framemot hennes date med Tony till hösten   

      


Av Veronica Jonsson - 13 november 2010 07:33

hoppas jag.. vi längtar efter henne   (iallafall barnen o jag)

Tanken var att hon skulle få förgylla livet för sin gamla uppfödare och hennes familj. Men hon trivdes inte och de orkde inte med henne. Så nu hoppas jag att hon kan komma hem i dag.. världens bästa Ingrid. Barnen har verkligen längtat och Herman tycke att det var konstigt att hon skulle bo hos en annan familj, när det var hon som var lydigast och snällast av våra hundar  


Igår fick jag höra något som först gjorde mig väldigt arg, men nu känner jag mig mest bedrövad... Igår kändes det lite jobbgt att åka till Umeå för att hämta hem Lillan. Vi fick ju åka till Piteå på en akutsjukresa och hela dagen gick åt.. därför bad vi om lite hjälp.. men vad får vi för svar..

- vore det inte bäst att åka till veterinären och ge henne (Ingrid) en spruta.. Hur tänker man då??? Eller tänker man överhuvudtaget??? Ja, alltså jag förstår inte hur man kan komma med ett sådant förslag.. Ingrid är ingen problemhund, hon skulle få bo hos en annan familj dels för att få det lite lugnare och bli lite mer ompysslad, men också för att de ville ha henne.

Är lösningen en spruta?? Kan ju vara det för en del.. att ge hunden en spruta när man känner att man inte har tid med hunden.. Men i min värld finns inte det resonemanget. Hunden är en familjemedlem, som ska leva tillsammans med sin familj i minst 10 år. Men ibland i livet kanske det "kör ihop sig", som det gjorde lite här. Jag skulle plugga o jobba samtidigt, igen hjälp utifrån.. tänkte då att Ingrid kude prova att bo på annan ort.. men att ge hunden en spruta för att man inte har tid, eller att hunden inte är en bara jakthund osv borde vara förbjudet.. Och förresten hur ser veterinären ut som ger en frisk hund i sina bästa år en avlivningsspruta..

Älskade, älskade Ingrid, hoppas vi får många år tillsammans



  

  


     

Av Veronica Jonsson - 7 november 2010 07:36

Vi har köpt en tomt  

så nu börjar den långa vandringen mot en färdig fjällstuga. Det är med skräckblandad förtjusning vi ger oss in i detta      vi är medvetna om att det kommer att gå enormt mycket tid och TÅLMOD innan allt är i land någongång under 2013!! Men Niklas och jag är fast beslutna att fixa detta tillsammans. Det känns riktigt spännande.

Lite bilder från resan upp

   


Utsikt från tomten ovanför


Och här är två bilder på vår pärla  

här ser man den lilla mysiga vägen till VÅRT ställe

 


Det kommer nog att blir fler inlägg om vårt projekt, än fast detta egentligen är mest en kattblogg   

        

Ovido - Quiz & Flashcards