Alla inlägg under juni 2010

Av Veronica Jonsson - 27 juni 2010 20:43

Ja, nu händer det grejer. Ungarna är väldigt rörliga nu. De försöker putsa sig själva och ibland tror jag att de försöker busa lite..   men viljan är större än förmågan benen är vääldigt vingliga..


Jag är så fantastiskt nöjd med denna kull, det ska bli så spännande att se dem utvecklas nu. Men jag kan fortfarande tycka att det var lite synd att det inte blev nån tjej.. men, men..


Danne är fortfarande fuzzy, men han är den som utvecklats mest nu. Han kommer mer o mer..

     


Nemus har ett fantastiskt mönster.. öronplaceringen gillar jag också..

     


Falcon är också en fin kille som jag är riktigt nyfiken på.. 

              

Av Veronica Jonsson - 27 juni 2010 07:22

Jag blev så glad när jag fick mail med bilder på tjejerna. De har vuxit upp till två vackra damer. Bra vikter har de också. Tusen tack, Carl och co, för de fina bilderna Här är de ca 7 månader. Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser dem. De bodde ju här i 14 veckor, det sätter sina spår..


Vivi


Nami


  

Av Veronica Jonsson - 20 juni 2010 14:20

Nu har prinsarna hunnit bli 2 veckor. Ögonen håller på att öppnas och de förvandlas från små hjälplösa råttungar till söta kattungar  


De är till salu alla tre. Jag hade hoppats att få spara en flicka, men.. En av killarna tycker jag sticker ut lite och det skulle vara kul om han fick användas i avel, eller i allafall visas på utställning..


Först ut är Danne. Han hade bra födelsevikt på 94 g, men vägrade att gå upp. Så vi blev lite oroliga här. Men på tredje dygnet så lossnade det och nu går det bara uppåt. Han är väääldigt fuzzy, men under all ull så finns fina spottar med superkontrast. De kommer att spricka upp till rosetter så småningom. Hans ögon har inte öppnats än, men i veckan händer det  

      


Sedan har vi Falcon. Han är den störste för tillfället, ett riktigt matvrak  

Han har stora, fina rosetter redan. Huvudet ser fint ut, med bra  bredd.

      


Sist ut denna gång blir Nemus. Jag älskar honom  

      


Återkommer snart med fler bilder på kattungarna  



Av Veronica Jonsson - 19 juni 2010 09:32

Sanji  

Han är vår nya avelshane och har kommit hela vägen från Skåne till Lappriket. Egentligen heter han S*Artness Cats Fuel for Life. Vi tackar er ödmjukast, Jeanette och co på Artness Cats, för förtroendet. Det känns så himla bra och vi är så nöjda   Han har redan hittat sin plats och han är en trygg och stabil kisse. Det ska bli så spännande att se hur han utvecklas.

Här kommer lite bilder

        

Av Veronica Jonsson - 8 juni 2010 20:44

Ja, nu sticker vi till Skellefteå på lördag.. längtar    blev så glad när Herman ville åka med mej. Det är ju alltid skönt med resesällskap.

Det blir inte så många utställningar för oss i år, lite trist men vi har ju gjort så mycket annat i stället... I går bestämde vi i allafall att vi bokar en stuga i Luleå, som vi gjorde förra året. Det var riktigt trevligt. Då blir det en tvådagars för mina kattpojkar. Mina andra pojkar får åka till Nordpoolen, det var visst en höjdare. De blir lätt less av att gå två dagar o kika på katter..

OM det går bra för Tony på lördag, så har jag lovat honom att anmäla till sw 

OM lill-killen hinner kvalificera sig så hänger han också med.. men det är måånga om.. 


 Här kommer några fotografbilder på min Tony  


          



Av Veronica Jonsson - 6 juni 2010 08:00

Ja, i går så kom de små till världen.  Vilken lycka  Tony var med som stöd. Men jag tror att han egentligen var intresserad av något annat  Han skulle bita mona i nacken och han klev också upp på henne. Om jag skulle försöka föda barn och samtidigt ha någon som försöker med något annat, så skulle jag bli rasande. Så vi försökte få ut honom därifrån, men då blev Mona orolig, så han fick snällt stanna. Allt för fridens skull. Nu blev de båda nöjda i allafall.

 Tre killar blev det (tror jag). Jag är ännu inte så säker på könsbestämningen, men det ser så ut nu iallafall. Och jag som hade tänkt få spara en tjej, men 3 fina killar är inte fy skam heller.. Mona tog tid på sig. 1:an kom vid 10.00, 2:an vid 12 och 3:an kom kl 19.00.De hade bra födelsevikter: 92, 94 och 100 g. I morse hade en gått upp 12 gr en 6 gr ( han som föddes 19.00  går kväll) och en hade stått stilla. Att en står stilla är inget jag är orolig för just nu, men  jag håller koll naturligtvis på att han går upp som han ska. Jag tror att de kommer att klara sig alla, men man vet ju aldrig..

Vilken skillnad mot förra kullen. De vägde mellan 70 och 80 gr och alla gick ner det första dygnet. Jag tror att de föddes lite för tidigt. Mona hade mjölk i juvren redan dygnet innan dessa bebisar kom, det hade hon inte förra gången.


Här kommer lite bilder på underverken.  Namnen hade vi redan klurat ut, men om det visar sig att någon är tjej, så då måste vi byta... men jag tror som sagt inte det.. Det blev en Bakugan-kull som pojkarna bestämde, det gäller ju att involvera alla i familjen  


S*Miss Chui's Believe In Dan

    



S*Miss Chui's Ballsy Nemus

    




S*Miss Chui's Bombastic Falcon Fly

    



Det var allt för denna gång, men återkommer med all säkerhet med rapporter och bilder på kattungarna

Presentation


S*Miss Chui's

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards