Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Kattungarna är här

Av Veronica Jonsson - 6 juni 2010 08:00

Ja, i går så kom de små till världen.  Vilken lycka  Tony var med som stöd. Men jag tror att han egentligen var intresserad av något annat  Han skulle bita mona i nacken och han klev också upp på henne. Om jag skulle försöka föda barn och samtidigt ha någon som försöker med något annat, så skulle jag bli rasande. Så vi försökte få ut honom därifrån, men då blev Mona orolig, så han fick snällt stanna. Allt för fridens skull. Nu blev de båda nöjda i allafall.

 Tre killar blev det (tror jag). Jag är ännu inte så säker på könsbestämningen, men det ser så ut nu iallafall. Och jag som hade tänkt få spara en tjej, men 3 fina killar är inte fy skam heller.. Mona tog tid på sig. 1:an kom vid 10.00, 2:an vid 12 och 3:an kom kl 19.00.De hade bra födelsevikter: 92, 94 och 100 g. I morse hade en gått upp 12 gr en 6 gr ( han som föddes 19.00  går kväll) och en hade stått stilla. Att en står stilla är inget jag är orolig för just nu, men  jag håller koll naturligtvis på att han går upp som han ska. Jag tror att de kommer att klara sig alla, men man vet ju aldrig..

Vilken skillnad mot förra kullen. De vägde mellan 70 och 80 gr och alla gick ner det första dygnet. Jag tror att de föddes lite för tidigt. Mona hade mjölk i juvren redan dygnet innan dessa bebisar kom, det hade hon inte förra gången.


Här kommer lite bilder på underverken.  Namnen hade vi redan klurat ut, men om det visar sig att någon är tjej, så då måste vi byta... men jag tror som sagt inte det.. Det blev en Bakugan-kull som pojkarna bestämde, det gäller ju att involvera alla i familjen  


S*Miss Chui's Believe In Dan

    



S*Miss Chui's Ballsy Nemus

    




S*Miss Chui's Bombastic Falcon Fly

    



Det var allt för denna gång, men återkommer med all säkerhet med rapporter och bilder på kattungarna

 
 
silversoul

silversoul

6 juni 2010 08:37

Kattungar är så söta! Vad är det för ras? De hade en vacker täckning på pälsen. Påminner lite om jaguar-päls.

http://silversoul.bloggplatsen.se

 
Jessica

Jessica

6 juni 2010 11:27

Vilka läckerbitar! Grattis!

http://www.nightmistbengaler.blogspot.com

 
Ingen bild

Maria www.bengalkatter.se

6 juni 2010 11:59

Wow! De ser kanonfina ut redan! Hoppas allt går bra med dem.
Stort Grattis än en gång! :-))
Maria

 
Jeanette Björnberg

Jeanette Björnberg

9 juni 2010 14:33

Grattis! Så fina...skall bli spännade att få följa!

http://www.artness.se/cats

 
Johanna Eriksson

Johanna Eriksson

9 juni 2010 14:38

Herregud vad söta de små krabaterna var.

http://crochetnerd.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Jonsson - 1 juli 2011 10:39


det har känts som jag simmat i lera stundvis. Mycket har småjävlats och inget har liksom gått på räls.. Vivi fick missfall , men hon mår bra och det var nog mest jag som var besviken och lite ledsen... Hade verkligen sett framemot denna kull, men v...

Av Veronica Jonsson - 23 maj 2011 19:49

I väntan på blogg-motivation... Fick nya bilder av Falcon, Miss Chui's Bombastic Falocn Fly. Han är nu en riktigt snygg, ung man     Känner mig väldigt stolt över att kunna visa dessa bilder          ...

Av Veronica Jonsson - 5 mars 2011 10:03

Så här ser det ut på kvällarna, de busar o leker som galningar   Tror att Vivi är glad över en likasinnad. Men sphynxen är faktiskt strået vassare när det gäller att hitta på bus och rackartyg.  På dagarna sover de ofta tillsammans. Tjejerna har ve...

Av Veronica Jonsson - 5 mars 2011 09:58

Valle är snart 3 veckor och äe mer nu som en individ. Ögonen har öppnats och han är förståss världens sötaste. Ja, se bara!!       När man är ensambarn får man stå ut med mycket tvättande..   Mamma Monas tunga har faktiskt vunnit pris f...

Av Veronica Jonsson - 5 mars 2011 09:46

har så mycket att glädja mig åt nu, så jag hinner inte skriva här     vår tredje kull är född. Nu blev det bara en, men en riktig goding S*Miss Chui's Casanova Valentino, föddes på alla hjärtans dag      Vi har fått ett nytillskott i for...

Presentation


S*Miss Chui's

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards