Alla inlägg den 14 oktober 2010

Av Veronica Jonsson - 14 oktober 2010 10:20

Ja, nu tar vi lite nya tag här på olika plan. Det känns som om det lite motiga tiden är över och nu vi blickar framåt  

Alla kattungar har flyttat till sina nya hem och det känns som om de hamnat rätt alla tre. Det gick lättare att skiljas från dem denna gång, fast det kändes förståss. Värst var det nog med Danne (som jag nu tror heter Safir). Han bodde kvar några extra veckor och då hann man ju fästa sig lite mer. Men nu bor han i Bromma och har en bengalkompis, jag hoppas de har hittat varann nu.


Jag har börjat planera inför nästa års kullar. Hanen till Mona blev den som jag valde bort vid första kullen, nämligen Wildforestbengals King

Jag tror det blir kanonbra och nu hoppas jag på en fin tjej. Blev ju bara killar i förra kullen. De blev riktigt fina och jag var sugen på att göra samma kombo igen, men jag har beslutat att inte göra det. Mona och King kompletterar varandra på olika sätt och det kan inte annat än att bli bra. Nu har jag också hunnit se flera av hans avkommor, och vissa ser ju riktigt, riktigt bra ut. Hösten 2011 (jag vet att det är långt bort) kommer jag att äntligen få använda min egenuppfödda hane, Tony . Det är något som jag verkligen ser framemot. Vår nya lilla tjej, Vivi, är den tilltänkta.


På lördag ska Niklas o jag kika på en tomt, känns också riktigt spännande. Vår dröm om en stuga i fjällen kanske blir verklighet om en sisådär 5 år  



Efter jul så avslutar jag också mina studier vid Umeå universitet och går då ner från att jobbat + studerat 180 % till att bara jobba 100%. Mer tid o mer pengar - det låter väl bra? Känns som om att jag kommer att få ett liv..

Presentation


S*Miss Chui's

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards